Zarządzanie stanem technicznym taboru kolejowego na przykładzie węglarki budowy normalnej typu 401WB
Management of the technical condition of railway stove on the example of normal hooper car with construction type 401Wb
Abstract
In the article the stages of carrying out repairs and renovations of a coal-cutting machine on the construction of a normal type 401 Wb. The types of damage and fractures of the carbide elements described. Particularly described positions used to repair these defects. It is noticed that the thinnest types of damages of this type of carcass are: wear of the side walls and floor of the wagon through goods such as coal, scrap, ores; wear and failure of brake pads, fatigue cracks in the wagon supporting springs; wear and failure of bumpers; displacement of the wheel rim relative to the barefoot.
References
2. Dokumentacja systemu utrzymania podsystemu WAG- E, PKP Cargo S.A. Opracowane przez Biuro Wsparcia Technicznego, Warszawa 2012.
3. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 18 lipca 2005 r. w sprawie ogólnych warunków powadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji.
4. Ustawa z dnia 28 marca 2003 r. o transporcie kolejowym.
5. Zarządzenie nr 158 - zarządu PKP z dnia 23 grudnia 1996 r. w sprawie ustalenia "Instrukcji o naprawie wagonów towarowych normalnotorowych - Mw 2."
6. http://www.spawsystem.pl/spaw.php, 11.12.2013.
7. http://www.mechabud.pl/prasy_hudrauliczne_urzadzenia_diagnostyczne.html, 15.12.2013.
8. http://www.mechabud.pl/galeria_zdjec.html, 15.12.2013.
Copyright (c) 2019 Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.