Dobór parametrów platformy załadowczo rozładunkowej
The selection of the tail lift parameters
Abstract
The article concerns the discussion of a pneumatic tail lift entirely powered by pneumatic devices powered with compressed air from the brake system of truck. The authors try to set up the drive parameters and the size of the engines. For this purpose, a computer simulation of the platform's motion was made on the basis of which the torques of pneumatic engines were determined and the times of falling and lifting.
Artykuł opisuje propozycję zastosowania pneumatycznego mechanizmu napędowego windy załadowczej zasilanej sprężonym powietrzem z układu hamulcowego samochodu ciężarowego. Autorzy starają się określić moc poszczególnych urządzeń napędu. W tym celu wykonano symulację komputerową ruchu platformy windy, na podstawie której określono momenty jakie musza wytworzyć silniki pneumatyczne. Obliczono czasy opadania i podnoszenia platformy.
References
Euro 6 Eurocargo Instrukcje dla firm zabudowujących, Torino 2013
http://gastmfg.com/uploads/catalogs/Airmotor_D-10_Catalog_Final_Feb09-2012_lo-res.pdf (dostęp 28.03.2018)
http://gastmfg.com/uploads/data-sheets/LTD115.pdf (dostęp 28.03.2018)
https://grabcad.com/library/hydraulic-tail-lift-tail-gate-1 (dostęp 28.03.2018)
https://www.baer-cargolift.com/pl/produkty/standard-s2-freeaccess-a2l/ (dostęp 28.03.2018)
Tyszkowski K., Propozycja silnika pneumatycznego wysokomomentowego do napędu urządzeń rozładunkowo załadunkowych pojazdów, Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe 2013, nr 11.
Copyright (c) 2018 Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.