Kryteria oceny jakości usług kurierskich w Polsce

Criteria for assessing the quality of courier services in Poland

  • Edyta Zielińska Politechnika Rzeszowska, im. I. Łukasiewicza, Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
  • Sylwia Siedlecka Politechnika Rzeszowska, im. I. Łukasiewicza, Wydział Budowy Maszyn i Lotnictwa
Keywords: assessing, courier services

Abstract

The article presents information on the essence of the courier activity in Poland. The range of services provided by courier companies in our country was described. Also, the importance of such activity in fulfilling the individual needs of society was discussed. The most important criteria for determining the level of quality of the services offered by the companies that deliver various types of parcels home and abroad were set forth. Moreover, opinions of some customers using the services of three courier companies operating in Poland, i.e. DPD, UPS and GLS, were provided. 

References

1. Ambrożuk D., Dąbrowski D., Wesołowski K., Prawo przewozowe. Wyd. Wolters Kluwer, Warszawa 2014.
2. Gil M., Kryteria efektywnego zarządzania i organizacji przewozów w przedsiębiorstwach kurierskich. Praca magisterska Politechniki Rzeszowskiej (promotor: Edyta Zielińska), Rzeszów 2017.
3. Sromek M., Analiza usług realizowanych przez przedsiębiorstwa kurierskie w Polsce. Praca inżynierska Politechniki Rzeszowskiej (promotor: Edyta Zielińska), Rzeszów 2018.
4. Strony internetowe firm kurierskich DPD, UPS i GLS.
5. Zielińska E., Ocena rynku usług spedycyjnych w Polsce. Monografia, Seria: TRANSPORT N° 6 nt. „Systemy i środki transportu samochodowego”, Rzeszów 2015.
Published
2018-06-22
Section
Efektywność transportu/Transport efficiency