Benefits resulting from the implementation of the corporate social responsibility

  • Magdalena Zwierzchowska
Keywords: Corporate Social Responsibility, ISO 26000, benefits, Responsible Business Forum, KPMG

Abstract

The paper presents benefits resulting from the implementation of the Corporate Social Responsibility by observing guidelines included in ISO 26000:2010 standard according to the studies carried out by the Association Responsible Business Forum and KPMG an audit and advisory company. We presented the methodology of the studies undertaken by the organization mentioned above which analyzed the condition of the CSR in Poland. The same studies are carried out every year and special reports are drawn up based on their results which are described in detail together with a commentary comparing the current state of affairs with the previous year. The results of these measurements allow to check whether the CSR idea becomes more popular and more frequently applied and whether it brings measurable benefits both to the companies and their surroundings.

References

4. CIOP. Barcik A., Zarządzanie, społeczna odpowiedzialność a korzyści dla firmy. Górnośląska Wyższa Szkoła Handlowa (access 22.05.2017).
5. Gableta M. (2006). Zakres przedmiotowy gospodarowania potencjałem pracy. (In:) Gabela M. (ed.). Potencjał pracy przedsiębiorstwa. Wrocław: Wyd. AE.
6. Gadomska-Lila K. (2012) Społeczna odpowiedzialność biznesu wobec pracowników. Management and Business Administration. Central Europe, 2 (115).
7. ISO 26000:2010. Guidance on social responsibility. Chapter 2.
8. KMPG (2014). Społeczna odpowiedzialność biznesu: fakty a opinie (access 22.05.2017).
9. Madrak-Grochowska M. (2010). Społeczna odpowiedzialność biznesu – pomiędzy altruizmem a egoizmem przedsiębiorstw. Ekonomia i Prawo. Tom VI.
10. Odpowiedzialna Firma, http://www.odpowiedzialnafirma.pl/o-csr/korzysci-z-csr (access 22.05.2017).
11. Sznajder M. (2013). Korzyści z wdrożenia koncepcji społecznej odpowiedzialności biznesu (z uwzględnieniem koncepcji interesariuszy). Ekonomia i Zarządzanie, 2.
12. Zuzek D. K. (2012). Społeczna odpowiedzialność biznesu a zrównoważony rozwój Przedsiębiorstw. Zeszyty Naukowe MWSE w Tarnowie, 2 (12).
13. Wolak-Tuzimek A. (2016). Benefits of introducing the concept of corporate social responsibility to enterprises, Central European Review of Economics & Finance, Vol. 14, No. 4.
14. KPMG, https://www.home.kpmg.com/pl/pl/home.html (access 22.05.2017).
15. PKN (2013). https://www.pkn.pl/informacje/2013/09/iso-26000 (access 22.05.2017).
16. FOB (2015). Menadżerowie CSR (access 22.05.2017).
17. MDG (2014). Społeczna odpowiedzialność biznesu (access 22.05.2017).
Published
2017-12-18
Section
Original article