Długodystansowy test Setry S 531 DT
Abstract
Premiera najnowszego modelu piętrowej Setry miała miejsce półtora roku temu podczas Targów Busworld w Kortrijk w 2017 roku. W międzyczasie Daimler organizował wiele pokazów swojego flagowego pojazdu. Jednak z racji olbrzymiego zainteresowania, możliwości zapoznania się z wszystkimi atutami nowej konstrukcji były dość ograniczone. Tym razem, wychodząc naprzeciw zapotrzebowaniu, niemiecki koncern zorganizował w dniach od 11 do 16 marca długodystansowy test na trasie z Berlina do Tallina, liczącej 2 tys. km. Długie przejazdy po drogach o różnych standardach i w zróżnicowanych warunkach atmosferycznych, dały możliwość pełnego zapoznania się z wszystkimi funkcjami testowanego pojazdu, zarówno na stanowisku kierowcy, jak i pasażera. Dodatkowo, wjeżdżając każdego dnia do centrów europejskich stolic, dziennikarze prowadzący autobus mogli osobiście sprawdzić możliwości manewrowe tak dużego pojazdu, podczas jazdy po wąskich uliczkach zabytkowych części miasta, gdzie w większości zlokalizowane były hotele, w których testerzy mogli odpocząć po kilkugodzinnej jeździe. Autobus był w pełni obciążony tak, aby ilość zużytego paliwa odpowiadała rzeczywistym warunkom jazdy podczas normalnej eksploatacji. W niniejszym artykule zaprezentowano wyniki tego testu.
References
Rusak Z., Konstrukcje autobusów prezentowanych podczas targów FIAA w Madrycie., „Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe” 2017, nr 7–8.
Rusak Z., Aktualne trendy rozwoju autobusów turystycznych na przykładzie testów przeprowadzonych w ramach Coach Euro Test 2017 w Linköping, „Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe” 2017, nr 10.
Copyright (c) 2019 Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe

This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.