Analiza wskaźników termodynamicznych w autorskim silniku spalinowym
The analysis of thermodynamic indicators in unconventional combustion engine
Abstract
W ramach pracy wykorzystano drogę tłoka wygenerowaną w symulacji dynamicznej w programie AutodeskInventor do badania procesów zachodzących podczas procesu spalania. Symulację przeprowadzono w programie AVL Fire dla jednakowych warunków początkowych. Porównywano obie konstrukcje dla jednakowych stopni sprężania. Wyniki testów wykazały potrzebę optymalizacji konstrukcji ze względu na gorsze parametry pracy silnika ze zmodyfikowanym wahaczem przy wyższych stopniach sprężania.
References
2. Jaworski A., Kuszewski H., Lejda K., Ustrzycki A., Woś P.: Uwarunkowania techniczne i eksploatacyjne związane z wyborem optymalnej wartości geometrycznego stopnia sprężania w silnikach spalinowych. CombustionEngines, nr 1/2016.
3. Skrzek T.: Wpływ stopnia sprężania na parametry pracy silnika o zapłonie samoczynnym zasilanym dwupaliwowo gazem ziemnym i olejem napędowym. CombustionEngines nr 3/2013.
4. Frąckowiak D.: Praca magisterska „Analiza sterowania wałkiem krzywkowym w autorskim silniku spalinowym”, 2018.
Copyright (c) 2018 Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.