Analiza sterowania wałkiem krzywkowym w autorskim silniku spalinowym
Analysis of camshaftcontrol in unconventionalcombus-tionengine
Abstract
W ramach pracy w programie AutodeskInventor stworzono model silnika Szymkowiaka wraz z jego zmodyfikowaną wersją z koncepcyjnym wahaczem. Następnie przeprowadzono symulację dynamiczną obu układów korbowo-tłokowych dla różnych stopni sprężania sterowanych wałkiem krzywkowym. Uzyskane wyniki symulacji dynamicznej wykorzystano do badania procesów zachodzących podczas procesu spalania w programie AVL Fire. Symulację przeprowadzono dla jednakowych warunków początkowych.
References
2. Jaworski A., Kuszewski H., Lejda K., Ustrzycki A., Woś P.: Uwarunkowania techniczne i eksploatacyjne związane z wyborem optymalnej wartości geometrycznego stopnia sprężania w silnikach spalinowych. CombustionEngines, nr 1/2016.
3. Skrzek T.: Wpływ stopnia sprężania na parametry pracy silnika o zapłonie samoczynnym zasilanym dwupaliwowo gazem ziemnym i olejem napędowym. CombustionEngines nr 3/2013.
4. Frąckowiak D.: Praca magisterska „Analiza sterowania wałkiem krzywkowym w autorskim silniku spalinowym”, 2018.
Copyright (c) 2018 Autobusy – Technika, Eksploatacja, Systemy Transportowe
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.