Rola internetu w kształtowaniu obsługi pasażerów linii lotniczych

The role of internet in formation of passengers of airplanes passengers

  • Tadeusz Cisowski Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie, Wydział Bezpieczeństwa Narodowego i Logistyki
Keywords: internet, air transport, airplane, passenger

Abstract

The paper uses the diagnostic survey method to analyze consumer preferences in the field of air ticketing, with particular emphasis on the role of modern information technology. On the basis of the research, it has been unequivocally stated that passengers are heavily involved in the use of information technology in the area of ticket purchase and booking, which highlights the great importance of technological innovation in the operation, promotion and further development of services in the air transport market.

References

1. https://www.pb.pl/travelport-powalczy-o-polski-rynek-48976
2. Kożuszek G., Zastosowanie technologii informatycznych w obsłudze biletowej pasażerów transportu lotniczego. Materiały niepublikowane.
3. Lebuda M., Rusiecki P., Zastosowanie systemów rezerwacyjnych w małych i średnich przedsiębiorstwach sektora turystycznego na przykładzie Galileo GDS, Prace Naukowe Akademii Ekonomicznej w Katowicach, Systemy wspomagania organizacji SWO'2005, Katowice 2005.
4. MAREK R., DETERMINANTY ROZWOJU POLSKICH BIUR PODRÓŻY W INTERNECIE, PROMOTOR, 2015, S. 85-97.
5. Panasiuk A., Technologie informacyjne a rynek turystyczny, Rozprawy Naukowe AWF we Wrocławiu Nr 49/2015, s. 103.
6. Rajs R., Komputerowe platformy rezerwacyjne w turystyce, Scientific Bulletin of Chełm, Section of Mathematics and Computer Science Nr 1/2008, s. 260-261.
7. Żylicz M., Prawo lotnicze międzynarodowe, europejskie i krajowe, Lexis Nexis, Warszawa 2002, s. 277-281.
Published
2018-06-22
Section
Organizacja i zarządzanie/Organization and management