Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do praktycznego szkolenia personelu lotniczego

Use of augmented reality environment for practical aviation staff training

  • Andrzej Rypulak Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie, Katedra Awioniki i Systemów Sterowania
  • Sebastian Kuźmicz Wyższa Szkoła Oficerska Sił Powietrznych w Dęblinie
Keywords: airport staff, training, augmented reality system, engineer

Abstract

The article describes the course of works aimed at creating a mobile application using Mobile Augmented Reality technology supporting the training process of personnel servicing aircraft in the field of pre-flight aircraft inspections. The requirements for the application, selection of programming tools and mobile imaging devices are presented. At the end of the article the results of tests of applications on various mobile devices and their conclusions are presented.

References

1. Android software development. Pozyskano z: www.wikipedia.org/wiki/Android_SDK
2. How to Use 3D Scan Object Recognition In Unity. Pozyskano z: https://library.vuforia.com/articles/Solution/How-To-Use-Object-Recognition-in-Unity.html
3. How to Use the Trackable Base Class. Pozyskano z:https://library.vuforia.com/articles/Solution/How-To-Use-the-Trackable-Base-Class.html
4. Instrukcja użytkowania w locie samolotu DA 20-C1, nr dokumentu: DA202-C1, 2010 r.
5. Kęsy M.: Poszerzona rzeczywistość w praktyce inżynierskiej oraz kształceniu technicznym, Edukacja-Technika-Informatyka, UR, 2016.
6. Rypulak A. (2016). Wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości do praktycznego szkolenia personelu lotniczego. TTS Technika Transportu szynowego, R. 23, nr 12, 381-385.
7. Stasiewicz A. (2015). Android Studio. Podstawy tworzenia aplikacji. Wydawnictwo Helion.
8. Wikitude Support. Pozyskano z http://www.wikitude.com/external/doc/documentation/latest/android/
Published
2018-06-21
Section
Eksploatacja i Testy/Exploitation and Tests