Low Speed Pre Ignition – The problem of modern engines

Spalanie detonacyjne wolnych obrotów – problem współczesnych silników spalinowych

  • Paweł Olszowiec Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Wydział Transportu, Elektrotechniki i Informatyki
  • Mirosław Luft Uniwersytet Technologiczno-Humanistyczny w Radomiu, Wydział Transportu, Elektrotechniki i Informatyki
Keywords: knocking combustion, turbocharged engine

Abstract

The article deals with the issue of knocking occurring in modern turbocharged internal combustion engines at low rotational speeds. The material describes the genesis of the phenomenon, its main causes and research results to prevent the above phenomenon.

References

1. Doładowanie silników spalinowych; A. Kowalewicz – Politechnika Radomska 1998
2. Doładowanie silników; J. Mysłowski – WKiŁ 2003
3. Engine knock detection and evaluation: a review; J. Lasocki – Zeszyty naukowe Instytutu Pojazdów 2016,
4. Fuel property effects on low-speed pre-ignition - Gurneesh S. JatanaDerek A. SplitterBrian KaulJames P. Szybist - Fuels, Engines, and Emissions Research Center, Oak Ridge National Laboratory, National Transportation Research Center, 2360 Che-rahala Blvd, Knoxville, TN 37932,United States 2018
5. Fundamental approach to investigate pre-ignition in boosted SI engines. Zahdeh A, Rothenberger P, Nguyen W, Anbarasu M, Schmuck-Soldan S, Schaefer J,et al. SAEInt J Engines 2011
6. https://www.motor.com/magazine-summary/resolving-low-speed-pre-ignition 10.11.2019
7. https://eurol.com/en/juiste-motorolie-voorkomt-low-speed-pre-ignition/ - 05.11.2019
Published
2020-03-31
Section
Eksploatacja i Testy/Exploitation and Tests